1 martie andrei

Flutur de la Suceava vrea ca județul Botoșani să fie beneficiar direct al Autostrăzii A 7

0 283

Vineri, 22 ianuarie, la Palatul Administrativ Suceava s-a desfășurat cea de-a doua întâlnire cu privire la stabilirea traseului prin județul nostru a rutei rapide de la Siret la Ploiești via Suceava, despre care se menționează în comunicările oficiale că ar fi viitoarea autostradă A 7 care va lega Siretul și apoi Suceava de Ploiești și mai departe, pe A3, de București.

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a precizat că „nu s-a fixat la ședință o variantă”, dar a subliniat că foarte important este să fie implicate toate structurile, dar în primul rând primarii pentru că se va ține seama de poduri peste râuri, peste Suceava și Siret, peste afluenți, peste Șomuz, dar și linii de înaltă și medie tensiune, rețele de gaze naturale, intersecții cu drumuri naționale, cu zone cu arii protejate, cu păduri sau rezervații care protejează diferite specii vegetale sau animale.

Mai mult, el a mai arătat că această autostradă se apropie foarte mult de județul Botoșani și oferă și acestora posibilitatea să circule pe un drum de mare viteză. „Ca o concluzie la aceste discuții, varianta optimă care s-ar contura ar face o legătură a centrelor populate de la Dolhasca, municipiul Fălticeni, municipiul Suceava și zona Siret – Rădăuți, în primul rând și ar rezolva și două centuri ocolitoare despre care se tot vorbește: centura ocolitoare a municipiului Fălticeni pentru că varianta pe care am discutat-o ar rezolva această problemă, dar și centura ocolitoare, centura de est a Municipiului Suceava care ar rezolva în cea mai mare parte traseul propus de Primăria Municipiului Suceava pe zona Ipotești – Salcea. În felul acesta, deservim partea cea mai populată a județului Suceava, partea de est și se apropie foarte mult traseul și de granița cu județul Botoșani. În felul acesta facilităm și populației din județul Botoșani să beneficieze de autostrada A7 în condiții foarte avantajoase”, a spus Gheorghe Flutur.

El a declarat că majoritatea participanților la cea de-a doua ședință au opinat că trebuie ca autostrada să treacă prin trei puncte obligatorii, respectiv orașul Dolhasca – firesc având în vedere că tronsonul de la Pașcani spre Suceava are cel mai facil „acces” din județul Iași în județul Suceava; municipiul Suceava – de asemenea, natural având în vedere că sunt două tronsoane ale viitoarei rute rapide care au ca punct terminus municipiul reședință de județ – și orașul Siret – aici pare-se că a prevalat varianta ca punctul final să fie în proximitatea orașului și a actualei vămi, deși exista și o altă variantă de punctul terminus să fie mai îndepărtat de Siret și aproape de traseul de cale ferată care duce spre Ucraina. „Poziția mea a fost că aș socoti că e bine de luat în calcul varianta care vine de la Dolhasca aproape de municipiul Fălticeni și apoi vine spre municipiul Suceava prin est și traversează DN 29 prin zona Salcea. De ce am opinat pentru această variantă? Pentru că am rezolva și centura ocolitoare a municipiului Fălticeni pe de o parte, iar pe de altă parte vorbim de o zonă populată: sunt câteva zeci de mii de locuitori și s-ar scurta distanța până la viitoarea autostradă de la Fălticeni și din împrejurimile municipiului Fălticeni”, a spus Gheorghe Flutur. De asemenea, traseul respectiv ajunge în mod obligatoriu aproape de municipiul Suceava, dar foarte important este și acela că va ajunge și aproape de Aeroport. „Atunci proiectanții au prezentat variante cu nod undeva în zona Burdujeni, deasupra drumului național care leagă Suceava de Botoșani, un nod de descărcare atât pentru Aeroport cât și pentru municipiul Suceava și apoi sunt câteva variante prin estul județului Suceava, pe valea Siretului, spre orașul Siret”, a spus Gheorghe Flutur.

Sursa obiectiv de suceava

 

 

 

 

 

 

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata