Botosanean despagubit in urma unui accident rutier cu 600.000 de euro

0 221

Puţine dintre victimele accidentelor rutiere ştiu faptul că au dreptul să ceară asigurătorilor anumite plăţi care să acopere atât prejudiciul material, cât şi pe cel nepatrimonial, care include imposibilitatea de a munci, de a-şi primi salariul, de a se bucura de viaţa de zi cu zi, a declarat Tamara Lenz, avocat, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Din total numărului de poliţe pe care le primesc asigurătorii există doar un număr limitat de cereri de despăgubire, care ajunge până la 30-40%. Victimele se gândesc că dacă cineva le-a adus un prejudiciu, trebuie să se îndrepte direct către acea persoană. Dacă îi răspunde cu o ofertă de desdăunare este bine, dacă nu, se opreşte acolo.“

Primii paşi pe care o victimă trebuie să-i urmeze implică deschiderea unui dosar de daună la asigurător, iar acesta din urmă are un termen legal de a răspunde, de a întruni toate elementele dosarului şi de a face o ofertă de desdăunare pentru prejudiciul material sau cel nepatrimonial, a mai explicat Tamara Lenz.

Într-un caz concret, o victimă a unui accident rutier a primit o sumă fixă de 6.000 de euro negociată pe parcursul a trei luni. Prima sumă pe care asigurătorul ar fi plătit-o era însă de doar 2.000 de euro, în condiţiile în care victima nu a ştiut să-şi motiveze şi să-şi pună în valoare toate pier­de­rile pe care le-a avut în acea perioadă, a susţinut ea.

Lucrurile stau cu totul diferit atunci când vine vorba de situaţia la nivel internaţional. „În cazul unul accident rutier petrecut în străinătate în urma căruia victima a avut nevoie de 91 de zile de îngrijiri medicale, suma pe care a plătit-o asigurătorul a fost de 600.000 de euro. Era un cetăţean din Botoşani, care şi-a ajutat întreaga familie cu aceşti bani“, a adăugat Tamara Lenz.

„Am făcut citare în instanţă cu cazuri internaţionale unde pentru aceeaşi cauză, pentru acelaşi tip de accident, s-au plătit 300.000 de euro şi nu 6.000 de euro. Suntem în România şi aici se dă valoare foare mică.“

„Nu există o normă metodologică de aplicarea a legii asigurărilor“, a mai spus ea.

Victimele au nevoie de un număr de zile de îngrijire mediacală în urma accidentelor rutiere. În România, dacă se ajunge până la 90 de zile, nu se deschide un dosar penal, ceea ce înseamnă că orice victimă care îşi va deschide un dosar şi solicită o daună va plăti o taxă de timbru, taxă care nu există în ţări precum Italia, a explicat Tamara Lenz.

Pentru 30 de zile de îngrijire medicală suma nu este acordată direct de către firma de asigurări care a emis acea poliţă. Victimele sunt trimise pe cale civilă în Instanţă pentru a cere pretenţiile pe care le consideră, a mai adăugat avocata.

Pe viitor, Tamara Lenz nu consideră că va exista o creştere a sumelor plătite pentru daunele patrimoniale în România, explicând că nu există o hotărăre şi nici egalitate între hotărârile care se emit. Sfatul ei este ca oamenii să se intereseze mai mult şi să facă cerere la asiguratori pentru plata daunelor care îi sunt provocate. „Nu trebuie să rămână pasivi. Pasivitatea le-a creat asiguratorilor de-a lungul timpului profituriextraordinare.“

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata