locale psd
locale sus

„Afacerea” Eltrans cu autobuzele desființată de un membru Pro România: „Prezentam frumos ambalat un mare…. eșec managerial”

0 1.569

Mihaela Stoiciuc Vasilică, membru Pro România Botoșani a desființat „afacerea” autobuzelor luate în leasing de catre societatea Eltrans. Printr-un calcul în privința sumelor date de către municipalitate membrul Pro România critica faptul ca orașul după cinci ani va rămâne fără autobuze. Calculul este aproximativ și Mihaela Stoiciuc Vasilică admite ca unii factori externi pot modifica rezultatele finale ale ecuației, însă este sigura ca botosanenii nu au făcut o afacere prea buna.

 

Redam postarea în întregime mai jos:

Leasingul financiar este un contract de închiriere care-ţi oferă la finele lui posibilitatea să achiziţionezi bunul si să devii proprietar contra unei valori reziduale.

De cealaltă parte, leasingul operaţional înseamnă tot un contract de închiriere cu diferenţa că la finele perioadei contractuale bunul, care face obiectul contractului de leasing, nu poate fi achiziţionat.

Eltrans, alături de reprezentanții primăriei Botosani, au semnat astăzi un contract pentru aducerea pe străzile orașului in regim de Leasing operațional a 9 autobuze Anadolu in valoare de 9,86 milioane lei. Acuma, nu se spune clar dacă valoarea contractului e de 9,86 mil lei sau valoarea autobuzelor e de 9,86 lei. In mid normal, prețul unui autobuz turcesc e in jur de 250.000 euro.

simio cosma

Valoarea plăților lunare se ridica la 18.000 de lei – dar nu se specifica dacă per autobuz sau pentru toate 9. Dar e mai ușor sa arunci suma mica, deși minimul de bun simt îți spune clar ca nu poți închiria 9 autobuze cu 18.000 lei/luna. E clar ca suma va fi 9×18.000 lei/luna, adică 162.000 lei/luna, adică 1,62 miliarde lei vechi (!). Cam 36.000 euro pe luna.

Contractul se spune ca e făcut pe 5 ani – nu prea se agreează Leasing operațional pe 5 ani. Ba chiar se lansează și ideea ca se va prelungi la 7 ani. Ceea ce ne arata foarte clar ca, in cazul in care Flutur va câștiga primăria, următoarea campanie tot pe teatru și tramvaie o va face. Clar nu vedem tramvaie noi pana in 2025. Nici autobuze electrice, cum prevăd politicile UE Green.

Un alt aspect îl reprezintă varianta păguboasă de a aduce aceste autobuze. Practic, in 5 ani de zile noi plătim valoarea lor integrala. Fără dobânzi, clar. DAR după 5 ani, in loc sa rămână in patrimoniul Eltrans, sa le folosim, eventual, mai departe fără costuri, noi le vom înapoia firmei de Leasing și vom face alt contract, pe alți bani. Nu mi se pare normal acest lucru.

O alta problema care se ridica este capacitatea firmei Eltrans de a face aceste plăti lunare. Nu avem acces la informațiile financiare pe 2018 sau 2019, dar știm cu totii, din intervențiile autorizate in presa, ca nu e roz. Un organism supradimensionat ca schema de salarizare, cu un profit de 1200 lei in 2017, care a tăiat in vara 2019 din drepturile salariale…. ma îndoiesc ca nu se va ajunge la trecerea obligațiilor financiare in sarcina bugetului local.

Un mare semn de intrebare îl pune chiar termenul de livrare stipulat in contract – maxim 150 de zile. Adică maxim pana la sfârșitul lunii Iulie. Cel mai repede in Iunie. Serios?’ Al naibii de convenabil pentru a acoperi o uriașă lovitura de imagine in campania electorală.

Pe principiul pot spune orice ca electoratul oricum habar n-are și ma Votează in continuare, prezentam frumos ambalat un mare…. eșec managerial. Mie, ca om care am clădit o afacere de la zero, mi-ar fi rusine sa ma laud cu o asemenea soluție. Dar disperarea de a se agata de scaun, funcții și putere nu tine cont de nimic! Nici măcar de faptul ca cetățeanul devine din nou bătaia de joc a unor politicieni fără scrupule.

 

Votați! Dar știți ce votați?! Ca degeaba va lămuriți in Septembrie, 4 ani plângeți in continuare! Și, din păcate, vom plânge și noi, cei care vedem dincolo de discursurile sforăitoare!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata