Protest al salariatilor de la CJRAE – Activitatea de evaluare psihosomatica a copiilor din clasa pregatitoare va fi blocata
Salariaţii Centrelui de Resurse şi Asistenţă Educaţională vor întrerupe activitatea joi. Timp de două ore, de la 13.00 la 15.00, activitatea de evaluare psihosomatică a copiilor din clasa pregătitoare va fi blocată. Protestul a demarat de azi la nivel naţional de la 10.00 – 12.00 de consilierii CJRAE din judeţele Arad, Bistriţa Năsăud, Iaşi şi Vrancea. Cei 63 de angajaţi ai CJRAE Botoşani vor întrerupe activitatea pe 7 martie, în intervalul 13.00 – 15.00. „Colegii din CJRAE Botoşani sunt într-o acţiune de susţinere a protestului colegilor din ţară. Vor purta banderole albe inclusiv miercuri, iar joi, în intervalul 13.00 – 15.00, au hotărât să înceteze lucrul”, a declarat Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ.
Nemulţumirile angajaţilor CJRAE
- refuzul Ministerulul Educaţiei de a acorda sporul de suprasolicitare neuropsihică (10% din salariul de bază), spor primit de personalul didactic de predare, începând cu 1 decembrie 2018,
- intenţia Ministerului de a sista plata sporului de învăţământ special (15% din salariul de bază).
Sistarea plăţii acestui spor este de neînţeles, în condiţiile în care angajaţii din CJRAE au beneficiat de acest spor înainte de intrarea în vigoare a legii educaţiei. Prin această măsură liderul sindical este de părere că se urmăreşte realizarea unor economii la fondul de salarii. „De fiecare dată se găseşte câte o interpretare. Este ca şi cum după zece ani de aplicare a legii, constatăm că nu ştiu ce aspect nu a fost respectat. Adică, oamenii dacă au primit un drept salarial până acum, înseamnă că l-au primit ilegal? Deodată, colegii noştri nu se mai încadrează să primească anumite sporuri. Ei nu sunt nici personal didactic de conducere, nici auxiliar, sunt personal didactic de predare”, a afirmat Liviu Axinte.
Prin intermediul CJRAE se desfășoară o activitate didactică complexă care presupune predarea la clasă, consilierea elevilor problematici, elaborarea de studii și programe pentru orientarea carierei și a strategiei educaționale, ameliorarea dificultăților de vorbire și a deficiențelor grave și asociate, care țin de sfera învățământului special, cât și evaluarea psihosomatică a preșcolarilor, motivul pentru care angajații acestei insituții se simt îndreptățiți să își apere cu demnitate drepturile.