Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii Pașcani-Suceava, a fost amânată

0 719

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii Pașcani-Suceava, cu o lungime de 33 kilometri, a fost amânată cu două săptămâni. Potrivit obiectiv de Suceava.ro, data de 5 septembrie era termenul limită stabilit inițial de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru depunerea ofertelor de proiectare și execuție la lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, care se va desfășura între Nodul Rutier Pașcani și Nodul rutier Roșcani. Însă cu câteva zile în urmă CNAIR a decis – potrivit anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) – prelungirea acestui termen cu două săptămâni, adică pe data de 19 septembrie.

Deși la lansarea licitației în SEAP, cât și cu câteva zile mai devreme de data de 19 iulie când fusese documentația trimisă pe SEAP, oficialii se întreceau în comunicări care mai de care mai „triumfaliste” sau „pozitive”, iată că la data la care în SEAP a fost publicat anunțul de amânare, nimeni nu a mai postat nimic (s.red.). Desigur, nu e ca și când ar fi anulată licitația, dar cu siguranță nici anunțarea amânării cu două săptămâni a licitației nu dădea bine într-o perioadă ca aceasta.

Asta chiar dacă nu au mai fost alte modificări sau, cel puțin până în prezent, clarificări aduse la documentația inițială. Astfel, valoarea totală estimată a rămas situată între 3,88 și 4,3 miliarde lei iar contractul prevede în continuare 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție și încă 60 de luni garanție. Totodată, finanțarea lucrărilor din contract rămâne aceeași: Programul Transport (PT) 2021 – 2027.

simio cosma

Contractul prevede, inclusiv, construcția a 28 de lucrări de artă printre care 2 viaducte și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată: Viaduct (km 0+295) peste o vale, DJ208 și CF517 (1.049,80 m); Viaduct (km 1+684) peste o vale, un drum local și râul Ruja (604,60 m); Pasaj (km 13+148) peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m).

Pe traseul acestui nou segment de autostradă, care va beneficia de 4 parcări (dotate cu 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice), se vor construi și 3 noduri rutiere: Nodul Tătăruși – Heci (km 9+700): la intersecția cu DJ208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi); Nodul Dolhasca (km 23+725): la conexiunea cu DJ208I (Siliștea Nouă- Budeni), pe partea stângă a cursului inferior al râului Siret; Nodul Roșcani.

Fiind vorba de o lucrare de mari proporții, firmele care vor transmite oferte la licitația (sperăm că nu se va mai amâna licitația și după noul termen) din 19 septembrie trebuie să demonstreze că dispun de: două stații de asfalt; două stații de betoane; 95 de autobasculante; 17 excavatoare; 95 de autobasculante; un set de eșaloane asfalt (repartizator asfalt+3 cilindri compactori); 10 autogredere; 4 automacarale cu sarcina de ridicare maximă de minim 40 de tone; două automacarale cu sarcina de ridicare maximă de minim 120 de tone; 11 instalații piloți forați de diametru mare (ɸ1500 mm); 18 compactoare terasamente; 9 compactoare terasamente picior de oaie; 11 buldozere; 23 de autobetoniere. Accesul la utilajele, instalațiile și echipamentele tehnice respective se poate face printr-unul sau mai multe dintre metodele următoare: deținerea în dotarea proprie, închiriere, comodat, leasing, contract de prestări servicii. Utilajele, instalațiile și echipamentele tehnice vor fi la dispozitia firmei care a transmis oferta în scopul executării activităților specifice din cadrul contractului. Daca oferta este depusă de un grup de operatori economici, cerința se demonstrează prin luarea în considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Criteriul de atribuire al contractului a rămas „cel mai bun raport calitate – preț” unde prețul ofertei reprezintă 40% din punctaj, diferența fiind unele criterii tehnice legate de experiența unora dintre membrii echipei de specialiști ai fiecărui ofertant în parte, precum și de garanția acordată suplimentar față de termenul minimal de cinci ani

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata