Firme din Botoșani s-au înscris la licitația pentru ruta alternativă din Suceava spre Botoșani

0 327

Pe data de 20 decembrie au fost prezentate ofertele la licitația pentru realizarea drumului rutei alternative spre Botoșani. Conform datelor postate pe SEAP/SICAP, au fost depuse în termenul legal nu mai puțin de cinci oferte la această procedură de achi­ziții publice, fiind o concurență acerbă. Este de înțeles fiindcă nici miza nu este chiar mică, valoarea estimată a contractului care include, atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor este de 12,8 milioane de lei – perioada de realizare a drumului este de 19 luni din care trei luni pentru proiectul tehnic. Potrivit obiectivdesuceava, toate ofertele au fost depuse de asocieri de firme. Prima asociere care a depus ofertă este cea a firmelor CON BUCOVINA (Leader), TOPGEOSYS (având subcontractant declarat societatea RIA DESIGN CONSULTING SRL) și SC BIG CONF SRL. A doua ofertă vine din partea asocierii firmelor CORNELL’S FLOOR SRL (Leader) cu TEST PRIMA și ECOMARY iar cea de-a treia ofertă vine din partea asocierii firmelor CONREC (Leader), WARESO PROD la care firmele REGIO CONSTRUCT PROIECT și SC TOPO CONS NORD SRL sunt terți susținători. Cea de-a patra ofertă vine de la asocierea firmelor sucevene FLORCONSTRUCT (Leader), DRU PO și CALCARUL SA. În fine, a cincea ofertă a fost formulată de asocierea firmelor sucevene AUTO­TEHNOROM (Leader) și SC NORD STUDIO SRL.

Ruta alternativă este împărțită în mai multe obiective separate pentru care se organizează tot atâtea licitații – una pentru un pod peste pârâul Cetății (inclusiv lucrări de amenajare hidrotehnică specifice), una pentru sensul giratoriu de pe Calea Unirii și una pentru drum, atât partea de infrastructură rutieră ca atare, cât și cea de canalizare. În ceea ce privește drumul, este de menționat că aici a fost lucrarea divizată. Astfel, prima parte (care a fost licitată pe 20 decembrie și unde s-au prezentat cele cinci oferte de mai sus) sau primul tronson – cum apare mai des menționat – este de la intersecția cu Calea Unirii până la Podul Unirii (aflat în construcție, lucrările fiind adjudecate de firma CORNELL’S FLOOR SRL, cu sediul în Roma, Botoșani și într-un stadiu avansat) iar cel de-al doilea tronson al rutei alternative va fi de la Podul Unirii până la ieșirea spre Botoșani (intersecția cu DN 29). Îmbrăcămintea rutieră pentru primul tronson în lun­gimea de 1815,45m va fi realizată din beton asfaltic, carosabilul va fi larg de 8m încadrat de bonduri de beton de 20x25cm și trotuare de 1,5m.

Colectarea apelor pluviale se va face prin 240 guri de scurgere tip sifon cu depozit (Geiger), ce vor fi amenajate la marginea bordurii. Eva­cuarea apelor pluviale se va face prin rețea de canalizare pluvială de 2.100 ml, realizată din tuburi PVC cu diametrul de 80 cm. Conducta de canalizare pluvială va fi descărcată în pârâul Cetății. Racordurile gurilor noi de scurgere la rețeaua de ­­cana­l­i­zare pluvială vor fi realizate prin intermediul căminelor de vizitare – 110 la număr, din beton, cu diametrul de un metru.

În ceea ce privește tronsonul 1 – fără podul peste pârâul Cetății și fără sensul giratoriu – pentru care s-au prezentat cele cinci oferte la licitația din data de 20 decembrie, 8.633.500 lei fără TVA ar reprezenta valoarea estimată pentru drum și încă 3.368.000 lei ar urma să fie valoarea lucrărilor pentru canalizarea pluvială. Diferența de la 12.001.500 lei până la 12.792.462,25 lei, fără TVA o reprezintă alte cheltuieli precum cele de proiectare, cote ISC și aferente Casei Sociale a Constructorilor, organizarea de șantier etc.

Suma care a fost estimată pentru tronsonul 1 de drum (atât ceea ce s-a licitat mai sus, respectiv 1,8km drum pentru trafic foarte greu și canalizarea pluvială aferentă, cât și sensul giratoriu care urmează a fi scos la licitație, precum și podul peste pârâul Cetății și amenajările hidrotehnice aferente) este de 22.543.883,5 lei, fără TVA ceea ce ar însemna aproximativ 4,74 milioane euro la cursul BNR de 4,7556 lei pentru 1 Euro. Sume considerabile au fost prevăute pentru obținerea terenului – 1,6 milioane lei – și pentru relocarea/protecția utilităților – 500 mii lei. De asemenea, din cele 22.543.883,5 lei, fără TVA, cheltuielile diverse și neprevăzute au fost bugetate la 1,5 milioane de lei.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata