Elevii botosaneni cu probleme nu apeleaza la consiliere psihologica
Elevii botoşăneni cu unele probleme nu apelează la serviciile de consiliere psihologică din unităţile şcolare sau de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE). De cele mai multe ori aceştia nici nu doresc ca problemele să le fie cunoscute cu atât mai puţin să le discute cu o persoană specializată care să le vină în sprijin. „Școlile la dispoziţie au consilieri și psihologi. Elevii cu diferite probleme sunt invitați să apeleze la consilieri. Părinții cunosc și ei acest lucru. Mai avem la CJRAE pedagogi și psihologi, profesori de sprijin care pot să-i consilieze pe elevi. Până acum nu s-a plâns nimeni că nu a beneficiat de prezența sau serviciile unui pshilog școlar, dar nu prea se duc. Părinții evită în multe situații să-și ducă acolo copilul, probabil dintr-o oarecare jenă. Sperăm să nu mai avem probleme de genul acesta. Adolescenții au mereu ieșiri din astea, unii din dragoste, alții din cauza necazurilor în familie”, a spus inspectorul şcolar Ciprian Manolache, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Elevii cu probleme de învăţare, de comunicare, de adaptare sau de comportament pot solicita consiliere pentru a găsi o soluţie. Principalul rol al psihologului în şcoală este de a menţine o legătură permanentă între profesori, elevi şi părinţi, cu scopul de a descoperi problemele de comunicare dintre aceştia şi de a propune soluţii. Psihologul poate fi solicitat în mod direct de către elevi atunci când au o problemă şi au nevoie de cineva imparţial cu care să discute fără teama că sunt judecaţi. Psihologul poate fi solicitat şi prin intermediul profesorilor care constată anumite probleme la elevii lor şi cer ajutorul pentru soluţionarea acestora.
Important ar fi ca psihologul şcolar să participe la şedinţele cu părinţii, care ar trebui să se desfăşoare periodic. În acest fel, atât consilierul, cât şi părinţii pot afla mai uşor care sunt problemele cu care elevii se confruntă, care este cea mai eficientă metodă de comunicare cu aceştia şi pot identifica împreună posibilele soluţii.