Abandonul școlar combătut la Mileanca: Zeci de elevi vor fi beneficiarii unui proiect european
Abandonul școlar este una dintre problemele sistemului educațional național, implicit și cel botoșănean. Pentru a preveni acest fenomen unitățile școlare implementează proiecte europene.
Un astfel de proiect a fost câștigat și de Școala Gimnazială Mileanca, unde conducea unității prin directorul Daniela Zamfirei. Valoarea totală a acestuia este de 911.200 de lei și vizează 81 de elevi aflați în risc de abandon școlar.
„Abandonul școlar reprezintă o problema gravă a societății în care trăim si este cu atât mai grav cu cât majoritatea elevilor nu mai consideră școala un viitor, ci chiar o piedică în calea dezvoltării lor. Foarte multi adolescenți abandonează școala având ca motiv sistemul educațional depășit atât prin modul de predare, cât si prin tehnologia folosită, de spațiul necorespunzător sau neatractiv, de activități neadaptate nevoilor acestora. De asemenea, o mare problemă a zilelor noastre este reprezentata de comportamentul de tip bullying si violenta din mediul școlar care cauzează creșterea ratei abandonului școlar. Astfel acesta poate fi redus prin realizarea de activități de sprijin, remediale si extrașcolare„, a spus Daniela Azamfirei.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
– Absenteismul redus la nivelul de 4% în ultimul an de proiect față de 10%în anul de referință 2021/2022 pentru elevii din învățământul gimnazial – prin activități de consiliere, educație fizică și sport, educație prin arta, ore remediale și îmbunătățirea climatului educational;
– Creșterea ratei de alfabetizare funcțională cu cel puțin 2% în fiecare an pentru elevii identificați în grupul țintă.
– Diminuarea ratei abandonului școlar din învățământul gimnazial, în de 0% în ultimul an de proiect fata de 2,53% în fata de anul de referință 2021/2022 prin activități de consiliere și educație parentală;
– Procent crescut de promovabilitate la examenul de Evaluare Natională,70,58% în ultimul an de proiect fata de 50% fata de anul de referință 2021/2022 – prin activități remediale, de prevenție și de pregătire suplimentară, în special pentru elevii clasei a VIII-a;
– Furnizarea de servicii de educație parentală și consiliere pentru părinții elevilor aflați în risc de abandon.
– Formarea, abilitarea și îndrumarea cadrelor didactice în vederea realizării activităților didactice prevazute în proiect în vederea dezvoltării unui climat favorabil în școală, în rândul elevilor, cu scopul reducerii și prevenirii absenteismului la clasă;
– Creșterea nivelului de digitalizare al actului educational prin dotarea scolii cu catalog electronic, precum și cu sală inteligentă pentru activitățile cu elevii și dezvoltarea competentelor digitale ale elevilor și profesorilor
„Estimativ, proiectul se adresează unui număr de 81 elevi țintă aflați în risc de abandon școlar din numărul total de elevi de gimnaziu ai scolii și unui număr de 7 cadre didactice. Este posibil ca pe parcursul implementării proiectului, datorită fluctuației normale, numărul beneficiarilor să se modifice„, a precizat Daniela Azamfirei.
Beneficiarii indirecți ai proiectului sunt:
• Școala prin creșterea procentului de promovabilitate la Evaluare Națională, scăderea absenteismului și abandonului școlar;
• Comunitatea locală și regională prin faptul ca vor beneficia de un grad de pregătire mai ridicat al populației;
• Familia prin satisfacție în ceea ce privește pregătirea și viitorul mai sigur al propriilor copii.