parlamentare sus
achitei top

800.000 lei salariile pentru doi angajati din Primarie ce au fost achitati in dosarul Uvertura Mall

0 535

Finalizarea procesului Uvertura Mall la Curtea de Apel Suceava va duce şi la modificări şi în organigrama Primăriei Botoşani. După aproape trei ani, de când nu le-a fost suspendat contractul de muncă, secretarul Primăriei Ioan Apostu şi Cezar Puiu, şef Serviciu Patrimoniu, vor reîncepe activitatea. Cei doi au fost trimişi în judecată alături de primarul Cătălin Flutur pentru abuz în serviciu şi respectiv complicitate la abuz în serviciu având ca rezultat obţinerea, pentru sine sau pentru altul, a unui folos necuvenit.
Cel mai probabil de luni, 2 martie, Ioan Apostu şi Cezat Puiu vor reveni la muncă. Ieri secretarul Ioan Apostu a fost la Primărie pentru a depune cererea de reluarea a raportului de serviciu.

„Am venit să îmi depun cererea de reluare a raportului de serviciu. Primarul trebuie să ia decizia de reluare şi de la data care se comunică dispoziţia de reluare a raportului de servici şi de atunci încetează suspendarea. Nu are sens şi nevoie de motivarea instanţei. Eu o aştept că mă interesează pe mine dar pentru reluarea activităţii relevant este soluţia instanţei. Drepturile salariale se dau prin lege şi nu trebuie o nouă acţiune în instanţă”, a spus Ioan Apostu.

Anca Dumitrescu, şef serviciu personal din cadrul Primăriei, susţine că decizia cu data la care angajaţii îşi vor relua activitatea va fi semnată de primarul Cătălin Flutur.

„Domnul primar va dispune încetarea suspendării raportului de serviciu pentru domnul secretar Ioan Apostu şi pentru Cezar Puiu, şef serviciu patrimoniu. După care din data în care vor lua la cunoştinţă de acest act administrativ vor începe activitatea. Practic eu cred că de luni vor putea începe activitatea, actul administrativ se poate emite de la 1 martie. Aceasta este procedura legală”, a spus Anca Dumitrescu.
În ceea ce priveşte drepturile salariale acestea vor fi calculate pentru toată această perioadă, respectiv din luna mai 2017. Suma pe care municipalitatea o are alocată în buget pentru aceste plăţi este de 800.000 de lei. „O să calculăm şi drepturile salariale. O să facem declaraţie justificativă pentru toată această perioadă, este vechime în specialitatea studiilor superioare, pentru cei doi colegi, şi vechime în muncă. Noi va trebui să facem declaraţii justificative începând din luna mai 2017. În fiecare lună vom recitifica salariile şi o să avem state de plată pentru rectificarea salariilor şi o să le dăm toate drepturile din urmă.
Suma alocată în buget cu tot cu contribuţiile angajatorului, cu toate contribuţiile pe care trebuie să le plătească în această perioadă, este de în jur de 800.000 de lei. Toată această perioadă se consideră vechime în muncă, în specialitate şi trebuie refăcut fiecare stat de plată, din fiecare lună, ca şi cum ar fi fost la serviciu. Se iau în calcul drepturile financiare din fiecare lună, cu salariile diferite şi majorate. O să le dăm toţi banii odată după ce terminăm noi de calculat cât mai repede reuşim să operim în softul de salarii. Cred că într-o lună vom opera”, a completat Anca Dumitrescu.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata