Zeci de clase cu predare simultană în învățământul botoşănean

0 549

Sute de elevi învață la școlile botoşănen alături de colegi mai mari sau mai mici, în clase cu predare simultană. Majoritatea sunt elevi în clasele primare. Unitățile de învățământ în care se practică acest sistem sunt atât în localități izolate, cât și în cele aflate la doar câțiva kilometri de orașe. De la an la an, numărul claselor cu predare simultană a crescut ca urmare a scăderii masive a populaţiei şcolare, mai ales în mediul rural.
Cifrele au fost prezentate de senatorul Costel Şoptică în cadrul unui răspuns la una dintre interpelările sale cu privire la învăţământul simultan.
Astfel, un elev care a studiat trei ani matematica şi limba şi literatura română la nivel simultan nu va putea să îşi însuşească aceleaşi compentenţe ca un elev care a învăţat în clase de sine stătătoare. Un astfel de mod de predare afectează şi cadrele didactice totodată, întrucât acestea sunt nevoite să comprime informaţia pe care o furnizează elevilor. Deasemenea, am mai solicitat date privitoare la monitorizarea posibilelor decalaje între mediile generale de absolvire şi rata de promovare a examenului de Evaluare Naţională, înregistrate de elevii care provin din învăţământul simultan şi soluţiile Ministerului pentru asigurarea calităţii actului educaţional şi egalităţii de şanse pentru elevii proveniţi din mediul rural unde numărul claselor cu predare simultană este foarte mare” a declarat Costel Şoptică.

 

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata