Fenomenul Braila la Botosani : Elevii cu note mici nu sustin evalaurea nationala : „Ne mintim singuri”

0 455

Într-o scrisoare deschisă adresată premierul şi ministrului Educaţiei, Asociaţia Human Catalyst atrage atenţia că există şcoli în care elevilor slabi le este interzis să se înscrie la Evaluarea Naţională, solicitând sancţionarea cadrelor didactice care fac acest lucru. Autorii scrisorii deschise susţin că acest fenomen este observat în special în judeţul Brăila, unde nota medie la Evaluarea Naţională a fost una mare, iar numărul elevilor care au susţinut acest examen este cel mai mic. „Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens este ilustrat în cazul unităţilor de învăţământ din judeţul Brăila. Deşi aici în 2016-2017 nota medie la evaluarea naţională a fost a doua cea mai mare din ţară (7,29), după Municipiul Bucureşti (7,35), ponderea elevilor din clasa a 8-a care nu au susţinut evaluarea naţională a fost cea mai crescută din România (36,5%), mai mult cu 3% faţă de anul şcolar anterior. Important de precizat că „fenomenul Brăila” este practicat şi la nivel de liceu, în cazul examenului de Bacalaureat”, se arată în sursa citată. Scrisoarea deschisă este adresată premierului, Viorica Dăncilă, ministrului Educaţiei, Valentin Popa, dar şi altor reprezentanţi ai învăţământului, cum ar fi preşedintelui Comisiei de Învăţământ din Senat, Liviu Pop.

Fenomenul Brăila la Botoşani

În unele şcolari botoşănene sunt astfel de cazuri având în vedere că  anul trecut, peste o mie de absolvenţi de clasa a VIII-a nu s-au înscris pentru Evaluarea Naţională. Explicaţia oficială a reprezentanţilor IŞJ a fost aceea că elevii fie sunt corigenţi, cu situaţia şcolară neîncheiată, fie doreau să urmeze învăţământul profesional, sau au plecat în alte judeţe.

Potrivit celor precizate de Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ, pentru a elimina toate aceste suspiciuni, Evaluarea Naţională ar trebui să fie examen obligatoriu.

„Ne minţim singuri făcând procentele astea. Procentele astea nu trebuie să aibă nici darul de a critica, procentul acela trebuie să mi-l fac eu pentru o reglare a sistemului, să ştiu de unde să plec. Nu trebuie să mă mint, trebuie să iau realitatea aşa: trebuie să mă refer la câţi elevi au intrat în clasa a VIII-a şi câţi au promovat clasa a VIII-a, acesta este procentul real de promovare”, a afirmat Liviu Axinte.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata