Platforma informatica a Casei de Sanatate este nefuctionala

0 232

Platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) nu a funcţionat în această săptămână dar Casa Naţională de Asigurări de Sănătate îndeamnă furnizorii de servicii medicale să nu amâne îngrijirea bolnavilor.

Într-un comunicat emis de CNAS, se arată că, pentru perioada de timp în care sistemul informatic nu a funcţionat, CNAS ia în calcul validarea serviciilor medicale conform regulilor valabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS. Potrivit acestora, serviciile operate offline trebuie încărcate în PIAS în cel mult 72 ore de la prestarea acestora.

„În acest context, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora. Circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialişti“, transmit oficialii CNAS în informarea transmisă. În ciuda nefuncţionării repetate a sistemului informatic, „Casa“ reiterează utilitatea PIAS, „ca instrument de raportare, validare şi control a serviciilor de sănătate decontate din fonduri publice“.

Luni, 7 mai, Societatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF) a informat publicul, printr-un comunicat de presă, că sistemul informatic al CNAS este nefuncţional, fapt care genereazã întârzieri în fluxul consultaţiilor medicilor de familie din toată ţara. „Vă informăm că disfuncţionalităţile se vor agrava în situaţia în care CNAS nu rezolvă urgent problema lipsei de mentenanţă a sistemului, problemă atestată de comunicatul oferit de firma SIVECO România. Aceasta precizează că în data de 01.05.2018 a expirat contractul cu CNAS şi că au fost suspendate toate activităţile de mentenanţă legate de baza de date ORACLE, a sistemelor SIPE, SIUI şi CEAS“, se arată în comunicatul citat.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata